Kas yra socialinis įrodymas (social proof)?

Pradėsiu nuo to, kad, kaip ir bet kuri reklamos agentūra, mes darome daug auditų. Su savo auditais nesiekiame nupiešti kuo baisesnio pasaulio ir baksnoti, kaip kita reklamos agentūra blogai dirba. Visada sakau, kad mūsų auditą reikia vertinti skeptiškai, nes nedalyvavome sprendimų procese, nežinome tikslų ir visų užmanymų. Taip pat agentūros turi savo braižą ir sėkmingų praktikų, ir jos gali skirtis. Svarbu, kad tikslai būtų pasiekti.

Bet yra tokių klaidų, kurios yra kritinės. Ir šiandien pakalbėsiu apie tokias klaidas, narpliodamas dar vieno mūsų kliento reklamas.

Negaliu atskleisti, kas tai per klientas ar kokioje srityje dirba, tačiau dėl to galiu parodyti daugiau duomenų ir juos pakomentuoti.

Meta Ads

Negaliu pasakyti, kad tai neeilinė istorija. Dažnai audituodamas pastebiu paleistas reklamas su „Engagement“, „Traffic“, „Reach“ tikslais. Šis atvejis labai panašus – beveik visos reklamos optimizuotos srautui. Su tokia optimizacija mes prašome „Meta“ atvesti kuo daugiau srauto į tinklalapį už kuo mažesnę kainą. Rezultatas: daug srauto ir labai, labai mažai konversijų. Mūsų agentūroje srauto reklamos yra praktiškai nenaudojamos – tik retais atvejais, kai siekiame specifinių tikslų.

Čia galite pamatyti, kaip brangiai šiam verslui kainavo užklausa su „Traffic“ tikslu: 150 eurų už užklausą, 236 eurų už užklausą. Brangu? Priklauso nuo to, kiek galite mokėti už klientą. Bet šiuo atveju žinojome, kad užklausas tokiame sektoriuje galime generuoti pigiau. Užėjęs į paskyrą ir pamatęs „Traffic“, „Reach“, „Engagement“ reklamas, visada drąsiai sakau, kad galime padaryti geriau.

Žinoma, iki mūsų nebuvo sukonfigūruotos tokios konversijos, kaip paspaudimai ant telefono numerio, el. pašto adresų ar jų nukopijavimai. O šiam verslui tai svarbios konversijos, nes sulaukiama nemažai užklausų telefonu ar el. paštu. Todėl iki galo reklamų efektyvumo negalėjome įvertinti. Prieš startuojant visada reikia įsivertinti, ar visi atsekimai yra padaryti ir veikia. Šiuo atveju jie nebuvo padaryti.

Kaip jau minėjau, su netinkamais reklamų tikslais ateina netikslinė auditorija. Paėmiau vieną kampaniją ir išskaidžiau ją pagal amžių. Matome, kad iš 647 eurų 222 eurai buvo išleisti 65+ metų auditorijai, o 190 eurų – 55–64 metų. Pakutenome senjorus, bet kas iš to? Šio verslo tikslinės auditorijos amžius yra 25–55 metai. Taip jau nutinka, jei prašome „Meta“ įsitraukimo. Tiesiog geriausi šalies laikintojai ir komentatoriai yra… senjorai. Su jais nepakonkuruosi.

O tai kodėl nebuvo apribotas auditorijos amžius – girdžiu, klausiate jūs. Gal ir buvo. Bet „Meta“ yra pasidariusi tokia gudri ir bjauri, kad vis tiek sau leidžia padžiazuoti su auditorijomis ir parodyti reklamą žmonėms už tavo nustatytų ribų. Ir tik patyręs specialistas žino, kur ir kaip sutramdyti „Meta“ savivalę.

Tai ką padarėme? Sutvarkėme atsekimus – pradėjome matyti ne tik užklausas, bet ir paspaudimus ant telefonų numerių, el. pašto adresų bei jų kopijavimus. Žinoma, pakeitėme reklamos kampanijų tikslus ir susikoncentravome ties užklausomis. Pradėjome rinkti užklausas „Meta“ tinkle. Užklausos, gautos tiesiogiai „Meta“ tinkle, dažniausiai būna mažiau tikslinės, tačiau papildomi klausimai potencialiam klientui gerai sprendžia šią problemą.

O rezultatas toks:

Renkant užklausas „Meta“ tinkle rezultatas buvo labai geras – vos 9,22 euro už užklausą. Šią kampaniją leidžiame nuo pat pradžių iki dabar. Klientas dalijasi su mumis komentarais – ar užklausos ateina tikslinės. Ir didžioji dalis šių užklausų tikrai yra tikslinės.

Kitų kampanijų užklausos jau renkami tinklalapyje ir jos yra gerokai brangesnės. Bet tai vis tiek kartais pigiau nei buvo prieš tai. Į galutinę užklausos kainą neįskaičiuojamos tokios konversijos, kaip paspaudimai ant telefonų numerių, el. pašto adresų ir jų kopijavimai. Pridėjus šias konversijas, rezultatas būtų dar geresnis. Žinoma, rezultatui įtaką padarė ir naujai sukurti vizualai, vaizdo įrašai, tinklalapio korekcijos. Tačiau apie tai nekalbu, nes jų tiesiog negaliu parodyti ir atskleisti.

Google Ads

Atliekant „Google Ads“ auditą, nustebino toks didelis ir pigus konversijų kiekis. Hm, 500 konversijų, o vienos konversijos kaina – 6,72 euro. Jei tai būtų tiesa, kodėl nėra didinami biudžetai ir taip nesurenkama daugiau užklausų?

Esmė ta, kad specialistai patys nurodo „Google“ sistemai, kas yra konversija. Šiuo atveju reikia tiesiog pasižiūrėti, kokios tai konversijos. Apačioje matote vienos iš kampanijų pjūvį pagal konversijas. Iš jo matyti, kad pagrindinės konversijos yra apsilankymai kontaktų polapyje. Darydami atsekimus, mes irgi kuriame tokį įvykį, nes jis gali parodyti, ar tikrai į tinklalapį ateina tikslinė auditorija. Jei apsilankančiųjų kontaktų polapyje dalis nuo visų lankytojų yra didelė, reiškia, kad ateinantis srautas yra tikslinis. Juk žmonės nenueina į kontaktų polapį, jei produktas jiems visiškai neaktualus.

Bet tai tikrai nėra įvykis, kuris turėtų būti traktuojamas kaip pagrindinė konversija. Šiuo atveju tai turėtų būti užklausos formos užpildymas, paspaudimai ant telefono numerio ir el. pašto adresų bei jų kopijavimas. Visa kita turėtų būti palikta kaip šalutiniai įvykiai. Šiuo atveju mes negalime pasakyti, kokį rezultatą sugeneravo reklama – tiesiog tai nėra atsekama.

Verta paminėti, kad brandinis raktinis žodis nebuvo išimtas iš kampanijų. Tai dažnai pasitaikanti klaida. Neretai matome gerus kampanijų rezultatus, bet užėję į kampaniją pamatome, kad didžiąją dalį konversijų sugeneravo brandinis raktinis žodis. Nesame prieš leisti brandinį raktinį žodį kaip reklamą, bet tokia kampanija turi eiti atskirai nuo likusiųjų. Kitaip rezultatas tiesiog pagražinamas.

Jokių stebuklų nepadarėme. Tiesiog atlikome tvarkingą darbą pagal savo procedūras ir iš karto sugebėjome pagerinti rezultatą.

Čia galite pamatyti, kad su pagrindine kampanija sugeneravome beveik 360 konversijų, o vienos konversijos kaina – 14 eurų. Taip, yra kampanija, kur konversijos kaina siekė net 116 eurų. Bet šiuo metu šios kampanijos biudžetas yra labai mažas. Dėl didelės konkurencijos šio produkto kategorijoje paspaudimai yra brangūs, tad ir galutinė konversijos kaina – didelė. Todėl dar ieškome būdų, kaip galėtume sumažinti kainą ir gauti daugiau užklausų šiai kategorijai. Su šia kampanija noriu jums parodyti tiesą – ne visada greitai pavyksta rasti atsakymus. Juk galėjau pasirinkti tik gerą rezultatą generuojančias kampanijas ir jas parodyti, bet tada sukelčiau didžiulį lūkestį potencialiems mūsų agentūros klientams. O taip daryti nenoriu. Noriu pabrėžti, kad nesame burtininkai, tačiau mokame dirbti tvarkingai, sąžiningai, neignoruoti problemų, o jas spręsti.

Kadangi daug kalbėjau apie konversijas, būtų neteisinga neparodyti, kas slepiasi už žodžio „Conversions“. Tai parodau:

Galite matyti, kad „googlinantys“ žmonės mėgsta iš karto skambinti, rašyti el. paštu, o užklausos formas pildo rečiau.

Tai ką padarėme? Sutvarkėme atsekimus – pradėjome matyti ne tik užklausas, bet ir paspaudimus ant telefonų numerių, el. pašto adresų bei jų kopijavimus. Žinoma, pakeitėme reklamos kampanijų tikslus ir susikoncentravome ties užklausomis. Pradėjome rinkti užklausas „Meta“ tinkle. Užklausos, gautos tiesiogiai „Meta“ tinkle, dažniausiai būna mažiau tikslinės, tačiau papildomi klausimai potencialiam klientui gerai sprendžia šią problemą.

O rezultatas toks:

Na, gerai. Paprastas veiksmas, apyvarta auga – kas toliau? Jei reklamos įmonei neša pelną, yra nuodėmė nedidinti reklamos biudžeto. Ir mūsų įmonėje į tai žiūrima rimtai – jeigu reklamos yra pelningos, o biudžetas nedidinamas, tai yra grubi agentūros klaida. Juk taip klientas netenka papildomų pajamų. Taip, esu girdėjęs, kad klientai nesutinka didinti biudžeto. Bet galbūt problema yra ta, kad klientas iš tikrųjų nejaučia rezultato, kurį „piešia“ marketingo ataskaitos?

Pabaiga

Noriu pabrėžti, kad gerus reklamos rezultatus pirmiausia lėmė aktyvi komunikacija su klientu. Dėl reklamos bendraujame beveik kiekvieną dieną. Kartais net pamirštame pasisveikinti ir iš karto einame prie reikalo. Taip jau yra su reklama internete – reikia reaguoti greitai.

Čia galite pamatyti, kaip brangiai šiam verslui kainavo užklausa su „Traffic“ tikslu: 150 eurų už užklausą, 236 eurų už užklausą. Brangu? Priklauso nuo to, kiek galite mokėti už klientą. Bet šiuo atveju žinojome, kad užklausas tokiame sektoriuje galime generuoti pigiau. Užėjęs į paskyrą ir pamatęs „Traffic“, „Reach“, „Engagement“ reklamas, visada drąsiai sakau, kad galime padaryti geriau.

Mielas skaitytojau, mums reikia pabendrauti, jei savo reklamų ūkiui gali priskirti šiuos teiginius:

  • „Meta“ reklamoje leidžiate kampanijas su „Reach“, „Engagement“, „Traffic“ tikslu.
  • Nematote, kokį rezultatą generuoja skaitmeninė reklama.
  • Iš agentūros gaunate tik mėnesinę ataskaitą, o paskutinį kartą su specialistu bendravote „tada, kada niekada“.
  • Prie jūsų reklamos paskyrų paskutinį kartą buvo prisijungta prieš mėnesį arba, atleisk man, Viešpatie, dar vėliau.
  • Atsakymų iš reklamos specialisto reikia laukti savaitę. Arba jis tiesiog dingsta. Būna ir taip.

Čia nėra „Bingo“ žaidimas – užtenka sau priskirti bent vieną teiginį. O jei visi teiginiai tinka tavo reklamų ūkiui, tu turi didžiulį potencialą. Parašyk mums.

Abejojate,
ar jūsų reklamos
atsiperka?

Ačiū! Jūsų užklausa sėkmingai išsiųsta.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Užsakykite nemokamą
reklamų auditą ir sužinokite, kiek gali kainuoti Jūsų potencialus klientas